joi, 7 ianuarie 2010

Sa plec sau sa nu plec?

Nu cred ca multi dintre cei care imi citesc blogul stiu ca eu lucrez si ca profesor cu jumatate de norma.
Mi-am dorit mult sa vad cum e si la catedra - simteam eu ca are sa-mi placa - si pot zice acum ca-mi place - dar sa nu intelegeti prea multe - imi place strict activitatea de dascal - aceea de ai invata pe copii lucruri noi, de a le tine morala daca trebuie, de a-i face sa inteleaga cat de mult conteaza sa invete, sa-i indrept atunci cand nu fac ceva bine. Mi-ar fi placut sa fiu chiar si diriginte.
Insa ma dezgusta modul in care sunt tratati dascalii, cum sunt vazuti ei!
Eu am admirat si o sa admir mereu dascalii care-si dac datoria si care pun suflet in ceea ce fac (daca nu pui suflet in ceea ce faci nicodata nu ai sa faci acel lucru asa cum trebuie).

De departe invatatoarele mi s-au parut cele mai de viata - cele mai incantate de ceea ce fac - si nu profesorii - pe fata multora dintre acestia putandu-se citi linistit lipsa de interes, plictiseala, plafonarea si iritarea (pe de o parte se intelege si de ce - dar stau si ma intreb - oare daca ne-am face cu totii treaba cu constiinciozitate nu ne-ar fi mai bine? eu consider ca e prea multa delasare la ora actuala in orice domeniu de activitate).
Nu o data - eu avand mai mereu idei si initiative - am fost intrebat, mai mult sau mai putin retoric, de ce ma avant asa de tare? si mai imi spuneau ca in cativa ani are sa-mi treaca....adica am sa devin ca ei... NEVER!

Azi am fost sunat de directorul de la scoala unde am maine ore - sa-mi zica ca maine profesorii merg pe teren - se face ceva recensamant al copiilor si cine altcineva au fost alesi sa mearga daca nu profesorii!

Si acum, acumuland cu multe altele, stau si ma intreb - sa plec sau sa nu plec din sistem? Si raspunsul meu e urmatorul: aproape sigur ca plec din semestrul doi! (si nu e o decizie luata doar din cauza acestui eveniment)
Dar o sa-mi fie dor - de copii in primul rand - de umblatul printre randuri in labul de info - si de fețele lor somnoroase la ora 7 dimineata (am ore cu ei de la 7), precum si de unii colegi si de secretare! ...si nu numai ...sunt multe de care o sa-mi fie dor...multe.

Poate candva am sa revin in sistem ....... chiar mi-ar placea si inca mult! Dar eventual sa predau undeva unde sa pot avea si mai multe pretentii de la elevi!Unde sa pot pofti pe cine nu vrea sa participe la ora afara - suna a mediu universitar deja - dar da, acolo imi doresc eu candva sa predau! Doamne ajuta!

Si ca orice experienta din viata mea - nu o regret nici pe aceasta - din contra - am vazut si mai bine cum e sistemul si am mai inteles anumite lucruri! Am mai 'crescut' ca sa zic asa, vorba cuiva, intr-un anumit fel!

So .........maine pe teren !!!!!!!!! daca stau sa ma gandesc bine nu-i nici chiar asa de rau - avand in vedere ca fac ceva nou + ca putina miscare nu strica + ca o sa cunosc lume noua :)) + ca am fost repartizat cu doua invatatoare :-)! (sa stiti ca imi face bine chiar si incurajarea personala;) - o recomand!) So in orice rau e si un bine! Sa fim optimisti!
Vorba mea: toate trec! Depinde insa foarte mult cum anume trec!

Daca sunteti curiosi maine va scriu cum a fost pe teren! ;))


P.S.: am fost avertizat sa-mi iau de mancare! :))

13 comentarii :

Zadkielix spunea...

Nu stiam ca predai!
E decizia ta si e motivata, intr-un anumit fel!
Insa, cu adevarat revenirea in calitate de dascal (asa cum ai promis) o sa fie ceva , un eveniment mai mult decat deosebit (de -mi permiti sa spun si eu lucruri de astea!)
Nu de alta, dar si eu sunt in Sistem , fix de 1 semestru, ca profesor de vioara la Colegiul National " Regina Maria din Constanta!
Multa sanatate si bafta in ceea ce ti-ai propus!
Toate cele bune si sa auzim numai si numai de bine!
Cu prietenie,
Zadkielix alias D.M
:)

Purple Rain spunea...

Cand am citit titlul am crezut ca te intrebi daca vrei sa pleci din tara. Deh...dereglare de diaspora! :))

cristina26 spunea...

Nu stiam ca predai, te felicit.
Mult succes in continuare cu ce iti propui & don't let the system discourage you... E bine ca ai invatat din experienta, cum ai zis:)

Have a nice day!

Viorel Iraşcu spunea...

Aproape ca ma simt obligat sa postez un comentariu.Prin comparatie-daca mi-e permis-eu nu mi-am pus problema plecarii din sistem niciodata, asa ca am luat lucrurile asa cum sunt si astazi dupa 14 ani de invatamint am ajuns sa predau la clase foarte bune, unde pretentiile sunt mari dar si responsabilitatea la fel.
Sentimental, emotional si profesional ai avea ce sa regreti, problema este materiala.
Urmeaza-ti drumul!
Cu respect.

CORA spunea...

Cora profesorul: NU PLECA! Sistemul educational are nevoie de oameni buni, competenti, dedicati!

Cora bugetarul: Pleaca!!! Vrei sa mori de foame? Sa isi bata astia joc de tine, luandu-ti lunar din salariu? Nu vezi ca nu esti deloc apreciat?

Cora consilierul: Trebuie sa faci un dus rece, sa pui in balanta totul si sa ajungi la cea mai buna solutie pentru tine. Nu uita ca trebuie sa fii in acord cu tine insuti. Bate palma cu cea mai buna decizie! In fond, tu stii cel mai bine ce e ok pentru tine. Nu uita ca in viata conteaza atat motivarea financiara, cat si cea "imateriala", care tine de confortul tau afectiv, emotional. DECIZIA ITI APARTINE IN TOTALITATE!

vasiauvi spunea...

Salut Emanuel,
Cu toate ca nu fac parte din sistemul educational te inteleg foarte bine cand zici ca vrei sa pleci. Logodnica mea e profesoara, primul an, si e la fel ca tine, plina de initiativa, isi face treaba cu dragoste si respect, dar sa stii ca cele mai multe "picioare in fund" si bete in roate nu isi ia de la copii ci de la colegi, dragii profesori cu experienta.
Daca fiecare si-ar da interesul ar fi altcumva, copii ar fi si ei la randul lor mai motivati, dar cand vezi profi cu fata acra si sictirita nici tie nu-ti vine sa inveti.

Multa bafta in ceea ce vrei sa faci!

P.S. si eu am diploma de psihopedagogie dar sincer nu as vrea sa fiu profesor pentru ca m-as lua la bataie cu colegii sau cu elevii cretini...

Dana spunea...

Poate ar fi bine sa ramai. In timp e posibil sa gasesti ceva care sa ti se potriveasca mai mult, e mai usor sa afli astfel de informatii din interior. Iar pe teren, nu-i atat de rau, eu am fost de multe ori cu mama si era chiar placut, vezi fetze noi, afli povesti de viata si esti tratat frumos de toata lumea. E drept ca e cam frig, da' trece repede.

marada spunea...

Dai bir cu fugitii?
Te inteleg, dar eu nu as putea face asta pentru ca doar invatatoare stiu sa fiu! Cum as mai trai fara piticii mei?
Daca ai de gand sa pleci fa-o repede, altfel vei deveni prizonierul acestei lumi:si frumoasa, si urata!

Inainte era chiar frumos pe teren! Acum oamenii sunt suspiciosi si mai putin primitori.
E o experienta.Astept impresiile!

veres florian spunea...

bafta! omul sfinteste locul. sistemul te va ingenunchi pana laurma.salariul unui profesor este o bataie de joc, in romania. pacat de atatia oameni valorosi pusi sa munceasca umiliti. respect profesorii pentru munca lor de vesnic pionerat.
munca de teren? cu doua invatatoare?
interesant.

achilianu spunea...

Mi-am schimbat blogul, daca vrei sa continuam schimbul de link schimba la tine in blogroll vechea adresa cu cea noua http://achilianu.ro
sanatate…

Tivadar Emanuel spunea...

Multumesc tuturor pentru comentarii si imi cer scuze pentru intarzierea cu care raspund la ele!

Pe teren nu am mai fost si asta din cauza ca invatatoarele au mers in jurul orei 16, cand terminau ele orele, avandu-le pe dupa-masa. Deci am fost scutit!
Am inteles ca oricum nu au avut mult de mers, fiind strazi scurte!


@Zadkielix: De ce consideri ca revenirea ca si dascal ar fi un eveniment mai mult decat deosebit?

@Purple Rain: Vreau sa plec din tara asta ...mai devreme sau mai tarziu stiu ca am sa plec!

@Free spirit: Cel mai bine invata omul dand cu capul - din greselile proprii

@Calatorul: De aia zic ca peste ani am sa revin in sistem: imi place ca si profesor si mi-ar placea sa pot preda si eu la clase foarte bune - clase de excelenta - sper ...candva sa am parte si de asa ceva!

@Cora: Daca as sti care e cea mai buna cale??? E atat de greu sa iei o decizie atat de mare!!!

@VasiaUVI: Eu am vrut sa incerc sa profesez din dorinta de a-mi demonstra mie ca pot - si am vazut ca pot si si ca imi place!

@Danangib: Poate ar fi mai bine sa raman sau poate ar fi mai bine sa nu raman ...

@marada: Tu ca invatatoare te-ai atasat mult de 'piticii' tai!
Ieri la scoala o eleva din clasa a 6-a ma intreaba daca tot eu am sa le predau anul viitor - si i-am intrebat daca ar vrea sa fiu tot eu - si toata clasa in cor au zis ca 'Daaaaaaaa'. ei nici macar nu stiu ca s-ar putea ca inca de semestrul urmator sa nu le mai predau eu ...

@Veres Florian: Da, unii profesori chiar merita respectati si nu doar pentru munca lor de vesnic pionierat, ci pentru ceea ce fac la scoala, ceea ce fac din elevi.

Deea spunea...

nu,sa nu pleci..daca si tu pleci...si daca toti cei ca tine pleaca...nu prea mai are sanse multe de supravietuire,dar mai de dezvoltare bietul nostru sistem de invatamant...

Tivadar Emanuel spunea...

@Deea: daca nu plec ma da poate sistemul afara ...ca si asa vor sa faca reduceri ..deci mai bine sa risc sa raman si sa fiu dat afara decat sa profit de o noua oportunitate?!?

Deea - ne stim cumva - fie chiar si virtual? :D

Blog Widget by LinkWithin